niedziela, 28 lipca 2024

„Wysłuchaj mnie” Tess Gerritsen | recenzja

 




Wysłuchaj mnie
Tess Gerritsen
Cykl: Rizzoli/Isles (tom 13)
Wydawnictwo: Albatros



„Wysłuchaj mnie” to książka, która nie była aż tak dobra, wciągająca, zaskakująca czy porywająca, jak niektóre z poprzednich tomów z tej serii. Chociaż muszę przyznać, że cykl z Jane oraz Maurą jest jednym z moich ulubionych i uwielbiam do niego wracać, sięgając po kolejne utwory z tego cyklu kryminalnego. Warto podkreślić, że jest już to 13 tom i nadal dobrze mi się je czyta, po prostu niektóre nie spełniają moich oczekiwań.


Tym razem główne bohaterki muszą rozwikłać sprawę zamordowania starszej pielęgniarki, która przed śmiercią zaczęła interesować się pewnymi sprawami sprzed lat i po wykonywanych telefonach było widać, że kogoś pragnęła odszukać. Czy jej się to udało? Dlaczego ktoś chciał ją zamordować? Co takiego odkryła ta starsza osoba, którą wszyscy lubili i nie miała wrogów?


W tym tomie więcej mieliśmy fragmentów z perspektywy matki Jane, która twierdziła, że jej nowi sąsiedzi, którzy niedawno się wprowadzili, coś ukrywają i zachowują się jakoś dziwnie. Angela ze swoimi obawami zwraca się do córki, ale ta twierdzi, że matka przesadza, że nie powinna wtrącać się w sprawy innych. Jednakże wkrótce znika nastolatka, którą znali wszyscy i matka Jane staje się jeszcze bardziej podejrzliwa wobec swoich sąsiadów. Natomiast córka ma ważniejsze sprawy na głowie, więc kobieta na własną rękę próbuje odkryć różne rzeczy.


Lubię styl autorki, bardzo dobrze mi się czyta te tomy z tej serii. Jednakże sama sprawa z tego aż tak mnie nie zachwyciła, jak myślałam. Niektóre rzeczy można było już nieco wcześniej sobie wydedukować. Oprócz tego były czasem takie bardziej monotonne fragmenty. Dużo tu było wydarzeń z życia Angeli, co niektórym może mniej czy bardziej przypaść do gustu. Mnie natomiast zabrakło w tym kryminale Maury, była taka nieobecna przez całość. Podsumowując, „Wysłuchaj mnie” to kryminał, który nie był zaskakujący, pełny emocji czy nieprzewidywalny. Był poprawny, ale wiem, że autorkę stać na więcej.


♥ Julia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz