poniedziałek, 12 sierpnia 2019

"Corrupt" Penelope Douglas








Corrupt
Penelope Douglas
Cykl: Devil''s Night (tom 1)







Autorkę znam z jej książki "Punk 57", która bardzo mi się spodobała. Chciałam przeczytać coś innego Penelope Douglas i mój wybór padł na "Corrupt" w oryginale. Tego tytułu jeszcze u nas nie wydano. Muszę przyznać, że jest to pierwsza książka, przez którą zarwałam noc. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, że wcale nie poszłam spać przez książkę. I to nawet nie wiem dlaczego, gdyż ta nie jest fenomenalna.


Główna bohaterka Rica straciła ojca, a jej matka nie daje sobie rady sama z tym wszystkim i sięga po alkohol. Dziewczyna często nocuje u zaprzyjaźnionej rodziny, u której czuje się jak w domu. Tam mieszka Trevor i jego starszy brat Michael z rodzicami. Rica zdecydowanie czuje coś do tego starszego z braci, ale to Trevor zachowuje się jakby była jego własnością. Ciężko jej postawić na swoim w wielu sprawach. Pragnie zacząć na nowo w innym mieście. Michael nie traktował jej najlepiej, ale ona to właśnie go pragnęła najbardziej. Jednak trzy lata temu coś się wydarzyło i jego przyjaciele wylądowali w więzieniu i dopiero po tych trzech latach wyszli na wolność. Teraz rozpoczyna się ich zemsta za to, co się wydarzyło lata temu.


Jak już wcześniej pisałam, pierwszy raz w życiu nie spałam w ogóle przez książkę. Muszę przyznać, że dawno nie czytałam tak specyficznej i dziwnej historii. Liczyłam na jakiś fajny romans, może nawet trójkąt miłosny ze względu na braci. Natomiast tu pojawia się kilka dość odważnych scen, z którymi się jeszcze nie spotkałam w tym gatunku. Wydarzenia mamy ukazane teraźniejsze, ale pojawiają się też rozdziały sprzed trzech lat. W przeszłości wiele się wydarzyło, bohaterowie w maskach robili innym psikusy, ale dochodziło też do różnych i dość dziwnych zdarzeń. Podobno ci jeźdźcy mieli być tacy nieustraszeni, których inni się bali, nawet nauczyciele, ale coś im nie wyszło. Musiałam przebrnąć przez ten początek, dalej było już lepiej. Czasami się zastanawiałam, co ja tak właściwie czytam i ciekawiło mnie, na co jeszcze wpadnie autorka. Młodzież młodzieżą, ale bez przesady. Rica w przeszłości miała okazję zaszaleć wraz z Michaelem i jego przyjaciółmi robiąc nawet nielegalne rzeczy z nimi. Jednak teraźniejszość wygląda zupełnie inaczej. Trójka przyjaciół Michaela wyszła z więzienia i planują ją zniszczyć. Zemsta była czymś, o czym rozmyślali w więzieniu najczęściej. Teraz gdy są na wolności, zachowują się paskudnie wobec dziewczyny, która nie potrafi zrozumieć ich zachowania. Myślała, że się zaprzyjaźnili, a z każdym dniem było coraz gorzej, a ona nie była świadoma, co ją jeszcze czeka i kto za tym wszystkim stoi, a przede wszystkim, dlaczego ktoś próbuje ją zniszczyć. Z czasem byłam ciekawa i zaintrygowana, co się wydarzyło w przeszłości. Jednak domyśliłam się potem, co jest grane i dlaczego wszyscy się tak zachowują. Chociaż wpadłam na to, kto za tym stoi, autorka zaskoczyła mnie wydarzeniami z ostatnich stron. 


Przez chęć zemsty bohaterów dość ciężko ich polubić. Wszyscy pochodzą z zamożnych rodzin, zachowują się okropnie i robią paskudne rzeczy. Michael był na wolności, ale zawsze stawiał swoich przyjaciół na pierwszym miejscu. Dopiero pod koniec książki łatwiej nam zrozumieć tych bohaterów i w jakimś stopniu ich polubić. Rica, zauroczona Michaelem, nie potrafiła trzeźwo myśleć i potem dochodziło do dziwnych sytuacji, przepychanek, obelg ze strony jego przyjaciół. Jest to postać, którą trudno polubić. Jak można nie dostrzec tak oczywistych rzeczy? Po tym wszystkim, co się wydarzyło, ja nie wiem, czy zachowałabym się jak główna bohaterka. 


Książka niezwykle specyficzna oparta na zemście, nienawiści, wyzwaniach i zniszczeniu życia dziewczyny za wszelką cenę. Jednak jak wiadomo, zawsze coś pójdzie niezgodnie z planem. Bohaterów ciężko polubić za ich zachowanie. Jednak książka intryguje i chce się ją czytać, by dowiedzieć się, co doprowadziło do tej sytuacji, w której się wszyscy znaleźli. Sądzę, że sięgnę po kolejne części, by poznać pozostałe historie przyjaciół, którzy wyszli z więzienia. Chociaż muszę przyznać, że dawno nie miałam tak mieszanych uczuć. Początkowo zastanawiałam się, co ja czytam i czy warto dalej brnąć w tę historię, ale potem musiałam poznać zakończenie. 


♥ Julia

4 komentarze:

  1. Lubię czytać takie nietuzinkowe książki. Twoja recenzja bardzo mocno mnie zachęciła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym przeczytała :) Brzmi dla mnie ciekawie :D
    http://whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydarzenia są dość szokujące i niepokojące, a bohaterowie niezwykle mściwi, także żeby nie było, że nie ostrzegałam. :D

      Usuń