wtorek, 2 lipca 2019

series #5: ▶ Peaky Blinders ◄


  • Peaky Blinders | sezon 1 | 2013



Dość długo zwlekałam, by poznać właśnie ten serial. Kiedyś obejrzałam pierwszy odcinek, ale potem o nim zapomniałam na dłuższy czas. Jednak to Bestselerki mi o nim przypomniały i gdy znalazłam wolną chwilę, postanowiłam go dokończyć. To mi się w nim podoba, że cały sezon składa się zaledwie z sześciu godzinnych odcinków. W ten sposób muszę przyznać, że obejrzałam już wszystkie dostępne sezony i czekam na kolejny. Nie ma tu zbędnych i zrobionych na siłę odcinków, więc otrzymujemy konkretnie przedstawioną historię. Początkowo nieco się gubiłam w fabule, w tych spiskach i knuciach tej rodziny. Jednak potem było znacznie lepiej i uważam, że ten serial zasługuje na uwagę. Warto również dodać, że historia ta oparta jest na prawdziwych wydarzeniach i członkach gangu pod nazwą Peaky Blinders, która pochodzi od ich kaszkietów z ukrytymi żyletkami. 


Peaky Blinders to nazwa gangu, który funkcjonował w 1919 roku w Birmingham. Nasz główny bohater jest w posiadaniu pewnej broni, która ma służyć mu do osiągnięcia swojego celu. Ma wielu wrogów, więc cały czas knuje przeciwko nim albo wraz z nimi. Czasami ciężko go zrozumieć, ale potem wszystko się staje jasne. Chce także prowadzić legalny biznes i jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Jednak w mieście pojawia się nowy komisarz Campbell, który ma na celu odnalezienie tej broni i zniszczenie tej gangsterskiej rodziny. 




Ta rodzina Shelby jest wręcz fenomenalna. Thomas jest liderem i wie jak prowadzić interesy. Często jednak nie dzieli się tymi informacjami od razu ze swoją rodziną. Cillian Murphy zagrał tą złożoną postać genialnie. Jakoś wcześniej nie przepadałam za tym aktorem, ale wystarczył tylko jeden odcinek, by zmienić zdanie na ten temat. Świetnie przedstawia swoje emocje. Trudno oderwać wzrok od ekranu i jego niebieskich oczu, gdy Thomas wkracza do akcji. Jego postać jest niezwykle bystra. Wie, jak dbać o rodzinę i o ich biznes. Jednak po powrocie do kraju zmienił się. Mamy tu również ukazane dwie postaci kobiet, które są silne i potrafią postawić się mężczyźnie, by ochronić swoich najbliższych. Jest to ciotka Polly (Helen McCrory), a także siostra chłopaków Ada (Sophie Rundle). Z odcinka na odcinek moją sympatię zyskali także bracia Tommy'ego, czyli John (Joe Cole) i Arthur (Paul Anderson). Jedynie nie jestem przekonana do tej barmanki. 


Na uwagę zasługują zdjęcia, ale także połączenie muzyki współczesnej z przedstawionymi wydarzeniami. Bardzo charakterystyczna jest także piosenka "Red Right Hand" na początku każdego odcinka, gdy bohater przechadza się po Birmingham. Dodając do tego stroje i fryzury, to wszystko dobrze się łączy i czuć ten klimat brytyjskiego serialu Peaky Blinders. Cała rodzina Shelby jest świetna, ale to Thomas robi największe wrażenie. W sezonie pojawia się sporo intryg, knucia planów i wrogów. Serial naprawdę wciąga od początku, zaskakuje i ciekawi jak potoczą się losy bohaterów.


♥ Julia

2 komentarze:

  1. Dla mnie ten serial jest fenomenalny! Jestem nim zachwycona i nie mogę doczekać się kolejnego sezonu. Fabuła jest świetna i wciągająca, charakteryzacja oraz stroje piękne, a kreacja bohaterów? Genialna! Tommy jest fascynującą postacią :D

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na kolejny sezon. :D Tommy ♥

      Usuń