niedziela, 17 stycznia 2021

"Ukochane równanie profesora" Yōko Ogawa








Ukochane równanie profesora
Yōko Ogawa
Wydawnictwo: Tajfuny








"Ukochane równanie profesora" to książka, która mnie zauroczyła swoją prostotą. Ponadto jestem zachwycona tym wydaniem.


Główną bohaterką jest gosposia, która zaczęła pracę u wybitnego profesora. Jednak niezwykle smutne i wzruszające jest to, że mężczyzna od wielu lat pamięta jedynie ostatnie osiemdziesiąt minut swojego życia. Po tym czasie pamięć mu się resetuje i nie wie, co się wydarzyło zaledwie chwilę temu. Jest on samotnym człowiekiem, który radzi sobie w życiu dzięki karteczkom, które ma poprzyczepiane do swoich ubrań i innych miejsc. Ponadto całe jego dni skupiają się na matematyce i przeróżnych równaniach oraz obliczeniach. Jednakże czytelnik może odczuć, że główny bohater i tak był w stanie w jakiś sposób zaprzyjaźnić się z gosposią i jej synem nazywanym przez profesora Pierwiastkiem.


Moim zdaniem minusem tej historii jest to, że pojawia się w niej czasami nieco za dużo informacji odnośnie do sportu, jak i do samej matematyki. Jednak cenię książkę za prostotę, za spokojną akcję, za poruszający los profesora, ale z drugiej strony mam wrażenie, że czegoś mi tu zabrakło, żeby mnie zachwyciła ta książka.

♥ Julia

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wiele osób zachwyca się ukazaną historią ;)

      Usuń
  2. Tyle dobrego słyszałam o tej książce, że po prostu musze ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio ciągle słyszę o niej pozytywy, więc chcę niebawem przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń