niedziela, 25 października 2020

"Przewodnik po zbrodni według grzecznej dziewczynki" Holly Jackson








Przewodnik po zbrodni według grzecznej dziewczynki
Holly Jackson
Wydawnictwo: Zielona Sowa







"Przewodnik po zbrodni według grzecznej dziewczynki" Holly Jackson to książka młodzieżowa, która nie zachęca ani tytułem, ani okładką. Sama nie wiedziałam, czego mam się po niej spodziewać. Te typowe młodzieżówki często miewają irytujące główne bohaterki, a sama fabuła opiera się przede wszystkim na romansie głównych bohaterów. Dlatego staram się niezbyt często sięgać po ten gatunek.


Jednak ta książka okazała się świetna. Główna bohaterka bierze udział w szkolnym projekcie, w którym zamierza skupić się na morderstwie sprzed kilku lat w ich miasteczku. Zaginęła wtedy młoda dziewczyna- Andie Bell, a jej chłopak Sal został uznany za winnego popełnienia tak okrutnego czynu. Jednakże główna bohaterka nie jest do końca pewna, że tak właśnie było. Pippa uważa, że śledztwo zostało zbyt szybko zakończone i zamierza na własną rękę odkryć, co się tak właściwie wydarzyło, że zginęła młoda dziewczyna, której ciała nigdy nie odnaleziono, a i tak stwierdzono, kto ją zabił.


Naprawdę nie spodziewałam się, że książka okaże się taka interesująca i ciekawa. Wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Polubiłam głównych bohaterów, zostali naprawdę w porządku wykreowani. Pippa prowadzi śledztwo, a w książce można znaleźć także jej zapiski dotyczące tej sprawy, która naprawdę została dobrze poprowadzona. Przez to zakończenie nie jest tak bardzo oczywiste, zaskakuje, ale ma sens.


Książkę tę bardzo przyjemnie się czytało. Bohaterowie zostali dobrze wykreowani, a ta sprawa jest na tyle ciekawa, że ciężko się oderwać od tej historii. Jest to książka młodzieżowa, ale może spodobać się nieco starszym czytelnikom. Okładka i tytuł nie zachęcają do sięgnięcia po nią, ale czytanie jej to była czysta przyjemność.

♥ Julia

4 komentarze: