sobota, 21 września 2019

"River" Samantha Towle








River
Samantha Towle
Wydawnictwo: NieZwykłe








River i Carrie wiele przeszli w swoim życiu. Oboje pragną zapomnieć o przeszłości i chcą skupić się na teraźniejszości. Ona uciekła od swojego dawnego życia, przeprowadziła się i zmieniła tożsamość. Główni bohaterowie zostali sąsiadami. Carrie znajduje się daleko od domu, nikogo nie zna i jest w ciąży. Natomiast River unika kontaktów z mieszkańcami tego turystycznego miasteczka ze względu na swoją przeszłość. River i Carrie skrywają mroczne sekrety, którymi nie planują się dzielić tak prędko z tą drugą osobą. Jednak i bez tego potrafią wiele dostrzec, ale także zrozumieć. 


Słyszałam o tej autorce, ale w sumie "River" to pierwsza powieść, po którą sięgnęłam. Nie jest ona jakoś strasznie obszerna, także tę historię poznałam na raz. Jak zaczęłam czytać, tak odłożyłam po podziękowaniach około czwartej nad ranem. Czytało mi się tę książkę przyjemnie. Chociaż porusza dość trudne tematy związane z przemocą i znęcaniem się nad drugim człowiekiem. Bohaterowie mają swoje sekrety i tajemnice, ale starają się poukładać swoje życie na nowo po tym wszystkim, co ich spotkało w przeszłości. Jednak nie mogę powiedzieć, żebym była oczarowana i zachwycona tą powieścią. Podobała mi się, ale nie zrobiła na mnie takiego efektu wow. Liczyłam, że jednak bardziej mnie poruszy ta historia. Najbardziej mnie zaskoczyło zakończenie, bo tu już trochę niepewności się pojawiło. 


Na plus zdecydowanie rozwój relacji głównych bohaterów, których połączyła piękna przyjaźń. Wszystko to działo się dość powoli, także wyszło to naprawdę naturalnie. Początkowo River odtrącał wszystkich od siebie, a nawet był niemiły dla naszej głównej bohaterki. Jednak ta dość prędko zauważyła, że to pozory, a on w rzeczywistości jest lepszym człowiekiem, któremu może zaufać. Jeśli chodzi o Carrie, miała ona na początku takie swoje momenty, w których można było przewracać oczami. Uważam, że jednak postać mężczyzny została nieco lepiej wykreowana. Chociaż w pewnym momencie pojawiła się o nim informacja, która nie wniosła niczego wartościowego do fabuły i dość prędko zniknęła. Samo zakończenie może delikatnie przyspieszone, w którym sporo się wydarzyło.


Książkę tę dobrze mi się czytało. Porusza ona trudne tematy. Jednakże nie zachwyciła mnie tak, jakbym myślała, że się właśnie stanie. Chociaż gdyby mi się nie podobała, nie przeczytałabym jej w tak krótkim czasie. Jest to niezwykle urocza i zabawna historia, w której to bohaterowie mierzą się ze swoją przeszłością, a dodatkowo nawiązują piękną przyjaźń.

♥ Julia

                                                                   Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję:

12 komentarzy:

  1. Recenzja zachęcająca, okładka odpychająca...

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem. Jeszcze się zastanowię czy po nią sięgać. Na plus jest to, że recenzja zachęca.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię czytać takie historie więc jeśli będę miała okazję to zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo tego, że ma tam swoje małe minusy to ja jestem bardzo zainteresowana tym tytułem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie jestem przekonana do zakupu tej książki. Przed premierą był spory hype a teraz już jakoś mi przeszło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale to rozumiem. :) Jest tyle książek, że mamy z czego wybierać. :D

      Usuń