czwartek, 18 sierpnia 2016

"Silver. Pierwsza księga snów" Kerstin Gier







Silver. Pierwsza księga snów
Kerstin Gier
Cykl: Trylogia Snów (tom 1)
Wydawnictwo: Media Rodzina






"Trylogię Czasu" to ja uwielbiam. Musiałam więc przeczytać coś nowego tej autorki, która stworzyła tak niesamowitą trylogię i oczywiście samego Xemeriusa. W "Trylogii Czasu" mieliśmy motyw podróżowania w czasie, natomiast tutaj- snu. Sny są pewną zagadką dla nas. Autorka ukazała to w ciekawy sposób. Chociaż coś podobnego mogliśmy spotkać już w "Akademii wampirów" i "Kronikach krwi". Mowa tu oczywiście o Adrianie, Rose i Sydney. 



Główną bohaterką książki jest Olivia Silver, ale wszyscy nazywają ją Liv. Jest piętnastoletnią blondynką z charakterystycznymi czarnymi okularami. Duży plus za wykreowanie takiej właśnie bohaterki, która nie jest szarą myszką i potrafi postawić na swoim. Dziewczyna ma młodszą siostrę. Mia jest uroczą dziewczynką, która uwielbia rozwiązywać zagadki. Rodzice dziewczyn są po rozwodzie. Z powodu ich pracy dziewczyny często zmieniają miejsce zamieszkania. Tym razem jest to szósta przeprowadzka i trafiły do Londynu. Początkowo miał być to wiejski domek, który był marzeniem dziewczyn. Gdy dotarły na miejsce mama powiedziała, że jest mała zmiana planów, myszki i wtedy czar prysł. 

Twój dom jest tam, gdzie twoje książki. ♥

Liv poznaje w szkole czterech chłopaków, którzy się razem przyjaźnią i każdy z nich jest przystojny. Grayson Spencer, Henry Harper, Arthur Hamilton i Jasper Grant- mowa tu właśnie o nich. Każdy z nich jest inny, ale łączą ich nietypowe i jednoczenie realne sny. Liv postanawia rozwiązać zagadkę. Jest ciekawa, dlaczego wiedzą oni to, czego nie powinni wiedzieć. Sny dziewczyny od zawsze były barwne. Teraz jednakże pojawia się w nich coś nowego. Ostatnio są w nich również dziwne zielone drzwi z klamką w kształcie jaszczurki.


Występuje tu również wątek miłosny. Wiele osób uważa, że Liv źle wybrała. Z drugiej strony mogłoby to trochę skomplikować sytuację, gdyż byłoby to zbyt dziwne w tych okolicznościach. 


W szkole każdy zna bloga Tittle-Tattle, który jest o uczniach tej szkoły. Nazywam się Secrecy- jestem jedną z was i znam wszystkie wasze sekrety. W książce mamy pięć wpisów z bloga. Bardzo mi to przypomina Plotkarę xoxo, gossip girl. Siostra Liv postanawia odkryć tożsamość Secrecy. Mam wrażenie, że w kolejnych książkach Secrecy namiesza w życiu bohaterów, ale może się mylę.


Okładka książki jest dość chaotyczna, ale bardzo mi się podoba. Fajnie, że jest w twardej oprawie. Na wielu stronach książki pojawiają się kwiatki i liście, które wyglądają uroczo. Szkoda, że czcionka jest taka duża, gdyż za szybko skończyłam ją czytać.


Bardzo mi się ona spodobała. Dobrze, że wkrótce będzie kolejna część. Nie jestem pewna, czy ta trylogia będzie lepsza od poprzedniej, ale wiem, że warto po nią sięgnąć. 


xoxo
Julia 

16 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą okładkę. Pierwszy raz przeczytałam recenzję tej książki i jestem zachwycona☺.
    Pozdrawiam
    Klaudia z bloga thebooksandclouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wcześniej ciekawiła mnie ta książka, ale jak przeczytałam u Ciebie, że ma wątek podobny do tego z Gossip Girl, to jestem jeszcze bardziej zainteresowana - uwielbiam ten serial! ;) Zastanawiam się, jak te sny będą powiązane z tym tajemniczym blogiem. Muszę tę książę przeczytać. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba przyznać, że okładka przyciąga wzrok ;) mam zamiar przeczytać tę książkę w najbliższej przyszłości ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta okładka jest przecudowna! <3 Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać tę książkę :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Trylogia Czasu jest cudowna szkoda tylko, że tak ciężko ją kupić. Jestem bardzo ciekawa czy Silver będzie równie dobry. Muszę w najbliższym czasie zabrać się za tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć! Przybywam z nominacją do LBA! :D
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-1.html#more
    Chętnie poczytam Twoje odpowiedzi.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka jest normalnie zabójcza! *0*
    Mogę gapić się na nią godzinami :D
    Fabuła też wydaje się ciekawa :)
    A ja tam lubię jak jest w książce duża czcionka :D
    Pozdrawiam :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta okładka jest po prostu prześliczna! Muszę wreszcie sięgnąć po Silver!
    Pozdrawiam,
    http://ksiazkipatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń