poniedziałek, 28 lutego 2022

„Grawitacja” Tess Gerritsen








Grawitacja
Tess Gerritsen
Seria: Anatomia zbrodni
Wydawnictwo: Albatros





„Grawitacja” to książka, która nieco różni się od pozostałych tej autorki. Jednak niestety mnie ona nie zachwyciła. Pomysł brzmiał całkiem intrygująco, ale nie jestem usatysfakcjonowana, jak to wszystko się potoczyło. Dodatkowo niektóre rzeczy i ogólnie to bardziej naukowe słownictwo nie było czasami dla mnie wystarczająco zrozumiałe, dlatego zwłaszcza od początku nie mogłam się bardziej wciągnąć w ukazaną tu historię.


Główna bohaterka to Emma Watson, która jest lekarką, wybierającą się w podróż w kosmos wraz z innymi astronautami. Jednakże po jakimś czasie ich pobytu na tej Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zaczyna coś złego się dziać z nimi, z każdym po kolei. Członkowie załogi zaczynają poważnie chorować, objawy są dość niespotykane, dlatego nikt nie wie, co im tak naprawdę dolega. Z ich ciałami dzieją się wręcz dziwne rzeczy i żadne leki nie są w stanie uchronić ich od śmierci, która następuje stosunkowo szybko. Pozostali dzielnie próbują znaleźć jak najszybciej jakieś skuteczne rozwiązanie, ale wirus sieje spustoszenie zbyt gwałtownie, a dodatkowo Emma i pozostali nie mają zgody na powrót do domu…


Myślę, że książka mogłaby się bardziej spodobać komuś, kto zainteresowany jest tą tematyką związaną z kosmosem, czy też ogólnie science fiction. Mnie ten utwór do siebie nie przekonał. Początek mnie zniechęcił, ale z czasem przyzwyczaiłam się do słownictwa i lepiej czytało mi się tę historię. Chociaż szkoda, że ta cała sprawa z tym wirusem dość późno się pojawiła, bo myślałam, że to będzie najistotniejsze jednak już od pierwszych stron, a tak się nie stało. Trzeba mieć na uwadze, że przez to niektóre opisy wzbudzają niesmak, a inne są po prostu nużące. Nie wiem też, co myśleć o samym zakończeniu, ponieważ wydaje mi się ono wyjątkowo mało realne.


♥ Julia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz