czwartek, 26 marca 2020

"Eleanor & Grey" Brittainy C. Cherry









Eleanor & Grey
Brittainy C. Cherry
Wydawnictwo: Filia








Niedawno przeczytałam tak ciekawą książkę tej autorki, że miałam ochotę na więcej, ale niestety muszę przyznać, że jedna z najnowszych powieści Brittainy C. Cherry mnie rozczarowała. Spodziewałam się czegoś lepszego jednak po tym tytule. Jak już o nim to się zastanawiam, że w sumie to w tytule lepiej pasowałoby inne imię zamiast Eleanor. 


Eleanor poznajemy, gdy ta jest nastoletnią dziewczyną, która zdecydowanie różni się od pozostałych. Zamiast imprezować, ona woli czytać książki i spędzać swój wolny czas z najbliższymi jej osobami. Natomiast Grey to chłopak, którego zna każdy ze szkoły. Jego rodzina należy do zamożnych, ale boryka się ona z wieloma problemami, o których wie niewiele osób. Grey postanawia zaprzyjaźnić się z dziewczyną, by i ta mogła zapomnieć chociaż na chwilę o swoich problemach i o smutku. Z czasem się zaprzyjaźniają. Więź staje się silniejsza. Jednak pewna sytuacja sprawia, że młodzi zostają rozdzieleni na lata. Próbują utrzymywać kontakt ze sobą, ale z czasem staje się to dla nich trudniejsze. Spotykają się ponownie po wielu latach. Grey poszukuje niani dla swoich dzieci i tak się składa, że to Eleanor nią zostaje. Nie spodziewała się, że po tym czasie spotka zupełnie innego mężczyznę. Z miłego i sympatycznego chłopaka niewiele pozostało. Natomiast ten dorosły okazał się zimną i zamkniętą w sobie osobą, która odtrąca swoich najbliższych. 


Zawiodłam się. Uważam, że bohaterowie zbyt szybko się zaprzyjaźnili, gdy ci byli nastolatkami. Bardzo mi się nie podoba fakt, że minęło tyle czasu, tyle lat między wydarzeniami. Przez ten czas wiele się pozmieniało u bohaterów, chociaż może nie do końca. Grey założył rodzinę. Jednak Eleanor była nadal samotna i wciąż opiekowała się dziećmi. Oboje nie wzbudzili jakoś szczególnie mojej sympatii. Natomiast polubiłam dzieci głównego bohatera. Dość łatwo było zrozumieć ich zachowanie wobec innych. Nic dziwnego, że tak się odnosiła ta starsza do ojca, który tak się zachowywał po tym wszystkim, co ich spotkało. Grey nie jest wystarczająco przekonujący, jeśli chodzi o jego uczucia wobec Eleanor. Uważam, że to co ich kiedyś połączyło, teraz zniknęło. 


Nie zachwyciła mnie ta historia. Nie była ona przekonująca ani wiarygodna. Nie nazwałabym jej romansem. Chociaż historia Greya i jego rodziny była całkiem interesująca. 

♥ Julia

4 komentarze:

  1. Szkoda, że nie przypadła Ci do gustu. Ja ją już kupiłam, ale jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu osobom się ona podoba, także może będzie i tak w Twoim przypadku. ;)

      Usuń
  2. Mnie odstrasza okładka xD Serio i głównie dlatego jeszcze jej nie czytałam xD I nie wiem, czy chcę nadrabiać XD

    OdpowiedzUsuń