środa, 4 lipca 2018

Podsumowanie pierwszej połowy roku 2018!




Witam Was serdecznie!

Bez zbędnego przedłużania chciałabym Wam zaprezentować książki, które udało mi się przeczytać w ciągu tych sześciu miesięcy. Nie jest ich jakoś wiele, ale większość z nich okazała się bardzo sympatyczna, także nie jest tak źle. W ostatnich tygodniach zupełnie nie czytałam, ale liczę, że to się wkrótce zmieni na lepsze. Już mam kilka książek, które chciałabym poznać w pierwszej kolejności.


  1. "Zakochaj się Julio"
  2. "Promyczek"
  3. "Gus"
  4. "Szeptucha"
  5. "Konkurs na żonę"
  6. "Waleczna Czarownica"
  7. "Na krawędzi nigdy"
  8. "Rywalki"
  9. "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet"
  10. "Obsesja"
  11. "Serce oskarżycielem"
  12. "Czarny kot"
  13. "Rip Van Winkle"
  14. "Fałszywy pocałunek"
  15. "Elita"
  16. "Siła, która ich przyciąga"
  17. "Listy do utraconej"
  18. "Ogień, który ich spala"
  19. "Wiedźma z lustra"
  20. "Przebudzenie króla"
  21. "Skradziony list"
  22. "Jedyna"
  23. "Confess"


NAJLEPSZE KSIĄŻKI:

  • "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" Stieg Larsson

Ta książka mnie strasznie zaskoczyłam. Nie spodziewałam się, że ta cegiełka mnie tak pochłonie, że będę miała problem z oderwaniem się od niej. Autor stworzył nietuzinkowych bohaterów, którzy świetnie ze sobą współpracują. Ta cała tajemnica dotycząca zniknięcia Harriet wprost fenomenalna. Jeszcze trochę i znajdę czas na dokończenie tej trylogii. 
Może znacie autorów, albo konkretne książki z tego gatunku, które polecacie?


  • "Siła, która ich przyciąga" Brittainy C. Cherry

Ta autorka to potrafi świetnie tworzyć emocjonujące i zapadające w pamięć historie. Graham i Lucy mnie zauroczyli już od samego początku. Ta powieść różniła się od innych, była bardziej subtelna. Mamy dorosłych ludzi, którzy znaleźli się w kłopotliwej sytuacji, a przez całą książkę śledzimy ich zmagania. Jak na razie to moja ulubiona powieść tej autorki.


  • "Fałszywy pocałunek" Mary E. Pearson

Teraz czas na coś z fantastyki młodzieżowej, po którą lubię sięgać. Początkowo nie mogłam się w nią "wgryźć", ale potem nie mogłam się od niej oderwać. Mamy księżniczkę, która się buntuje i ucieka, a na jej drodze pojawia książę i zabójca. Jednak dziewczyna tego nie wie. Autorce należą się brawa za to, że udało się jej mnie tak zaskoczyć. Tego się nie spodziewałam. Niech kolejne tomy okażą się również satysfakcjonujące jak i ten.


  • "Promyczek" Kim Holden

Jest to świetna, zabawna, wzruszająca i poruszająca historia. Bardzo polubiłam przyjaciół głównej bohaterki. Ukazuje ona wiele problemów, z którymi młodzi ludzie muszą się mierzyć w swoim życiu. Końca tej historii się nie domyśliłam. Kontynuacja również mi się podobała i ją Wam polecam.



NAJGORSZE KSIĄŻKI:

  • "Konkurs na żonę" Beata Majewska

Niestety, ale nie mam zbyt dobrych wspomnień jeśli o nią chodzi. Dawno mnie tak bohaterowie strasznie nie denerwowali jak tu. Zachowywali się irracjonalnie, a głównej bohaterki nie byłam w stanie zrozumieć. Wiele stron sobie odpuściłam. 


  • "Elita" Kiera Cass

Jak pierwsza część to było typowe guilty pleasure, tej nawet tak nie mogę nazwać. Główna bohaterka to ogłupiała nam tu. Mamy wydarzenia z poprzedniego tomu, autorka nie wzniosła tu nic nowego. Najgorsze były chyba rozmyślania głównej bohaterki, zmiany decyzji w sekundę, a to wszystko opierało się na niezbyt interesującym i udanym trójkącie miłosnym. 


♥ Julia

12 komentarzy:

  1. "Promyczka" i "Fałszywy pocałunek" mam na swojej półce i czekają na przeczytanie.
    Gratuluję wyniku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Larsson na pierwszym miejscu - zasłużenie :) Uwiielbiam całe Millenium :)

    Pozdrawioam :)
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypożyczyłam ostatnio drugą część, także niedługo się za nią zabiorę. :D

      Usuń
  3. Udane pół roku za tobą! Oby kolejne miesiące były również hojne w książki!
    Więcej takich fenomenów jak "Promyczek"!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetna połowa roku ;) Kilka z tych pozycji czytałam :)
    Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2018/07/niebo-na-wasnosc.html
    PS: Ian od razu przyciągnął! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro podobała Ci się pierwsza część trylogii Larsona to proponuję innych Skandynawów ;) Zerknij na serię Camilli Lackberg, co prawda jest nieco lżejsza niż Larson i więcej w niej wątków obyczajowych, ale mnie osobiście bardzo się podobała ;)
    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wakacje, także spróbuję zapoznać się z jej twórczością. :)

      Usuń
  6. Z Twojej listy czytałam chyba tylko z dwie pozycje, z tego żadną z opisanych, więc ciężko mi się wypowiedzieć. Na pewno muszę przeczytać "Promyczka" (bo inaczej mnie jedna znajoma udusi).
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie wiesz za co najpierw się zabrać. :D

      Usuń