środa, 25 lipca 2018

series #2: Dark ♥

  • Dark | sezon 1 | 2017

W pewnym niemieckim miasteczku Winden ginie chłopiec w tajemniczych okolicznościach, a wkrótce zaczyna się dziać wiele nieprawdopodobnych rzeczy, trudnych do wyjaśnienia. Ludzie zauważają podobieństwa ze zdarzeniami sprzed wielu lat. Kompletnie się nie spodziewałam, że tak to wszystko dalej się potoczy, a zaczęło się tak w miarę spokojnie. Każdy kto oglądał ten serial przede mną, polecał mi go bardzo. Jest to niemiecka produkcja, która składa się z 10 dłuższych odcinków. Wciągnęłam się w niego i w dwa dni obejrzałam całość. Dark opowiada historię kilku rodzin, których spotkały straszne rzeczy.


Nigdy nie uczyłam się niemieckiego, ale przez to spodobał mi się Dark tak bardzo. Dzięki temu wyróżnia się na tle innych i ma swój klimat. Od pierwszych odcinków jest tajemniczo, mrocznie, deszczowo i skomplikowanie. Ciężko było zrozumieć kto jest kim, a potem połączyć relacje między innymi osobami. W pewnym momencie miałam totalny mętlik w głowie, pewnie jak większość. Jednak z czasem wszystko fajnie układa się w całość. Czego byśmy nie zrobili, skutek będzie taki sam. Każdy odcinek ogląda się z ogromną przyjemnością. Zdjęcia robią wrażenie.


Uważam, że aktorzy poradzili sobie znakomicie ze swoimi rolami. Oliver Masucci jako Urlich, a także Louis Hofmann jako Jonas, wywarli na mnie największe wrażenie. Ta żółta deszczówka to klasyk. ♥ Znakomicie dobrano też ich młodsze wersje w retrospekcjach. Wielu bohaterów spotkało coś okropnego i ciężko było im wszystkim się z tym uporać. Każdy sobie radzi inaczej z problemami. Jedni się odsuwają od swoich bliskich, a drudzy sami poszukują prawdy na własną rękę. Sporo tajemnic już poznaliśmy, ale po finałowym odcinku pojawiło się znowu mnóstwo pytań. Mamy tu tyle ważnych dla historii osób, że serial trzeba oglądać w skupieniu, by czegoś istotnego nie przeoczyć. 


Muzyka strasznie mi się podobała, a czołówka to coś niesamowitego. W innych produkcjach często je pomijałam, ale nie w tej. Ta zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. O, a ile razy zachwycałam się otaczającą ich okolicą, że zapominałam o napisach i musiałam później cofać. 


Dark jest niezwykle wciągający, klimatyczny i tajemniczy. Obsada świetnie sobie poradziła. Wiele razy musiałam się zastanowić i połączyć te wszystkie fakty, przez to obawiam się, że w kolejnym sezonie może to być zbyt wiele informacji do przyswojenia. Jednak nie mogę się już tego doczekać. :)

♥ Julia

17 komentarzy:

  1. Nie słyszałam i nie spotkałam się wcześniej z tym serialem, ale przekonałaś mnie do jego obejrzenia. Nie mogę się doczekać tego mrocznego klimatu, świetnego soundtracku i gry aktorskiej. A propos niesamowitych czołówek-"Gra o tron" pod tym względem to sztos 😂❤

    Pozdrawiam! ❤

    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, wiesz jak mnie zainteresowałaś tym serialem? Niemieckiego nienawidzę, ale serial oglądnę! Nawet o nim nie słyszałam wcześniej, ale mega mnie zaciekawiłaś i jak gra aktorska jest świetna, to ja nie czekam. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym serialu, ale widzę, że mam co nadrabiać!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję tytuł! Myślę, że coś dla mnie, także z chęcią się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak! Dark jest super, czekam na drugi sezon z wielką niecierpliwością <3
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Już czytałam kiedyś coś o tym serialu. Zainteresował mnie szczególnie dlatego, że w czerwcu byłam przez kilka dni w Winden.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post.
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że ta miejscowość istnieje. ;D

      Usuń
  7. Uwielbiam ten serial <3 cieszę sie że coraz więcej ludzi o nim mówi, bo warto. Największy problem jaki miałam, to była ścieżka dźwiękowa - ugh niemiecki (dubbing jest jeszcze gorszy dla mnie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemiecka produkcja, to i język niemiecki musi być. :D Dubbing toleruję w filmach animowanych jedynie. xD

      Usuń