niedziela, 16 maja 2021

„Gra pozorów” Kerry Wilkinson









Gra pozorów
Kerry Wilkinson
Cykl: Detektyw Jessica Daniel (tom 4)
Wydawnictwo: Dragon





„Gra pozorów” to już czwarty tom o Jessice Daniel, ale na spokojnie można go czytać bez znajomości tych poprzednich, gdyż w każdym mamy do czynienia z innym przestępstwem. Sama zaczęłam od trzeciego, ale chyba jednak chciałabym poznać treść tych wcześniejszych powieści.


Tym razem główna bohaterka była świadkiem wypadku samochodowego, w którym kierowca zginął na miejscu. Jednakże Jessica w bagażniku auta odkryła coś wstrząsającego, a mianowicie były to zwłoki dziecka. Dodatkowo w trakcie śledztwa główni bohaterowie trafiają na coś, co ma związek z zaginięciem chłopca sprzed wielu lat, a na domiar złego, w okolicy znika kolejne dziecko.


Muszę przyznać, że książkę bardzo dobrze mi się czytało. Przeczytałabym ją o wiele wcześniej, gdyby nie inne pilne obowiązki, bo fabuła zainteresowała mnie już od pierwszych stron. Uważam, że autorowi udało się wykreować główne postaci całkiem w porządku, ponieważ nikt mnie jakoś szczególnie nie irytował swoim zachowaniem. Lubię zwłaszcza interakcje między Jessicą a Rowlandsem, ponieważ ta dwójka potrafi poprawić mi humor i nawet ubolewam nieco, że jeszcze za mało jest tu ich duetu. Sama sprawa była dość ciekawa i intrygująca z zaginięciem dzieci, a w pewnym momencie autorowi udało się mnie nieźle zaskoczyć, a tu nawet nie mam na myśli zakończenia tej historii.


Chociaż nie ukrywam, że czegoś mi zabrakło w tym śledztwie. Był to poprawny kryminał, ale miejscami chyba za spokojny, jeśli rozumiecie, o co mi chodzi. Myślę, że bardziej wymagającemu czytelnikowi, który głównie sięga po skomplikowane czy zawiłe kryminały, thrillery, to „Gra pozorów” może nie przypaść do gustu. Jeśli natomiast ma ktoś ochotę na coś lżejszego, będzie to odpowiednia lektura.

♥ Julia

1 komentarz:

  1. Nie czytałam poprzednich części i na razie nie planuję nadrabiać tej serii.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń