piątek, 29 lipca 2016

Liebster Blog Award #2

Czas na kolejne odpowiedzi. Tym razem dziękuję za nominację Amelii z bloga Osobisty ósmy księżyc <33 Wyprzedziłaś mnie z tą nominacją :D




1. W jakim miejscu na Ziemi chciałabyś przebywać przez jeden dzień, a w jakim przez rok?
Na jeden dzień chciałabym cofnąć się w czasie i zamieszkać najlepiej w zamku. Przez rok? Konkretnego miejsca nie podam, bo nie wiem. Mam za to pewne wymagania: cisza i spokój, żadnych obowiązków, cudowny widok z okna i wspaniała okolica. Nie przepadam za upałami, także takie miejsca odpadają. ;)

2. Co najbardziej cenisz w ludziach?
Szczerość i tolerancję.

3. Twoim zdaniem sukces przyniesie ciężka praca, czy szczęście?
Zdecydowanie ciężka praca. Chociaż szczęście też potrafi wiele zdziałać.

4. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?
Uwielbiam psy, a w szczególności te mniejsze. Przez długi czas miałam również duże akwarium z rybkami. 

5. Jaką super moc chciałabyś posiadać?
Uuu trudny wybór. Nie mogę zdecydować się pomiędzy niewidzialnością a czytaniem w myślach. Peleryna-niewidka mogłaby mi tu pomóc :P

6. Ulubione książki?
Morze Spokoju
Ostatnia piosenka

7. Najlepszy film.
Nietykalni
Now is Good
Trzy metry nad niebem

8. Na jakiej książce się zawiodłaś?
Papierowe miasta

9. Którą postać książkową chciałabyś poznać?
Xemerius :D

10. Zgubiłaś szklany pantofelek, kto jest księciem? (musi być bohater książkowy)
Tylko jednego mam wybrać? Tak nie można :( Może Patch Cipriano albo Adrian Iwaszkow. 

11. Blog, który widzisz pierwszy raz - na co zwracasz uwagę? Pierw czytasz jakiś post, czy wchodzisz w którąś zakładkę (jaką)?
Patrzę na całokształt. Chodzi mi tu o wygląd, o czcionkę, o rozmieszczenie tego wszystkiego. Potem czytam post o książce, która mnie interesuje. 


W tym poście nie nominuję nikogo. Jednakże mam dla Was pytania, na które możecie odpowiadać poniżej. 

Moje pytania:
  1. Co czytasz aktualnie? Polecasz?
  2. Wolisz kupować książki w księgarniach internetowych czy stacjonarnie? 
  3. Twój ulubiony męski bohater. Dlaczego właśnie on? 
  4. Ile czasu zajmuje Ci przeczytanie jednej książki? 
  5. Ulubiona okładka książki.
  6. Ulubiona książka. Dlaczego ona?
  7. Preferujesz czytanie po nocach czy w ciągu dnia?
  8. Z którym bohaterem chciałabyś się przyjaźnić?
  9. Który bohater książkowy jest najbardziej do Ciebie podobny?
  10. Ulubiona trylogia i seria książek. 
  11. Którą książkę powinnam przeczytać i dlaczego?

xoxo
Julia

11 komentarzy:

  1. Nietykalni <3 Uwielbiam ten film. Jest to jeden z moich ulubionych filmów.
    Trzy metry nad niebem <3 Też uwielbiam. Może troszkę mniej niż film wyżej, ale też jest świetny. Płakałam przy nim niemiłosiernie. Nawet za drugim razem mimo, że wiedziałam co się stanie :'(
    Skoro nalegasz:
    1. Kiedy odszedłeś - jestem dopiero na trzecim rozdziale, ale zapowiada się ciekawie
    Rysunek. Odkryj talent dzięki prawej półkuli mózgu - Dopiero przeczytałam wstęp, ale już jest nudno i większości rzeczy nie rozumiem :P Zobaczymy jak to wszystko się rozwinie.
    2. Zdecydowanie w księgarniach internetowych. Jest zdecydowanie taniej.
    3. Mam wybrać jednego? Oczadziało cię? :D No to tak:
    -Cole (Alicja w krainie zombi)
    -Lee (Mroczne umysły)
    -Jace (Dary anioła)
    -Maven (czerwona królowa)
    -Maxon (Rywalki)
    4. Zależy od długości i czy mi się spodoba. Tak średnio 2-7 dni
    5. Czerwona królowa i Szklany miecz
    6. Ponownie mówię: Mam wybrać tylko jedną?
    -Piata fala
    -Porwana pieśniarka
    -Czerwona królowa i szklany miecz
    -Dary anioła tom 1
    -Szmaragdowy atlas
    -Selekcja 1-3
    -Alicja w krainie zombi
    7. w dzień. Zbyt kocham spać by czytać w nocy. Choć czasem zdarzy mi się czytać do ok 2 w nocy.
    8. Hmm...nie wiem :P
    9. Hmm...nie wiem :P Z każdą bohaterką książkową się w jakimś stopniu utożsamiam.
    10. punkt 6
    11. Kubuś Puchatek. Jest to wspaniała książka :D A jeśli chodzi o takie bardziej dla młodzieży to Szmaragdowy Atlas. Dlaczego? Bo kocham tą serię, a nie chcą wydać jej drugiej części może jak by więcej osób chciało to by wydali :P
    Super pomysł z odpowiadaniem w komentarzu. Jednak teraz ci zapchałam połowę strony moim ogromnym kometarzem :P A i tak starałam się jak najbardziej zwęzić wszystkie odpowiedzi :P
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że odpowiedziałaś :) <33
      Przyjemnie mi się czytało coś dłuższego.
      Widzę, że podoba Ci się bardzo "Alicja w krainie zombie". Kiedyś chciałam ją przeczytać, ale usłyszałam negatywną recenzję. Teraz znowu się nad nią zastanawiam :P
      Jak ja nie lubię czytać w ciągu dnia :P Najlepiej mi się czyta po 20. Raz zdarzyło mi się skończyć czytać książkę około szóstej rano. Masakra :D :P

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę <3
      Tak! Alicja była cudowna! Cała seria była świetna! Koniecznie musisz to przeczytać. Najlepsze w niej jest chyba to, że to nie est typowa historia o Alicji oraz zombi to... chociaż nie. Już nic więcej nie mówię, to nie był by spoiler, ale uważam, że ciekawiej jest odkrywać nawet takie rzeczy samemu :)
      Ja to lubię czytać o różnych godzinach, grunt by się wyspać i nie czytać jak jestem zmęczona. Dlatego, gdy mam czas lubię czytać i rano i popołudniu i wieczorem i w nocy. Do 6? łoł nieźle :D

      Usuń
  2. Ja też odpowiem (po raz pierwszy w życiu, a co tam, bo nigdy nie bawiłam się w LBA).
    1. Aktualnie nie czytam nic, bo jestem na wyjeździe i za bardzo nie mam czasu, w zasadzie dopiero teraz znalazłam chwilę na napisanie recenzji i pokomentowanie u innych. Jednak przedtem zabrałam się w końcu za "Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven i choć jest okej, spodziewałam się większego szału.
    2. W księgarniach internetowych, bo zazwyczaj można trafić na ciekawe promocje. Ale i tak częściej kupuję e-booki :)
    3. Kurde, co to za pytanie?! Odpowiem, że Akkarin z Trylogii Czarnego Maga (bo... no nie chcę zaspoilerować, nie wiem czy czytałaś), Day z Legendy (bo mimo przeciwności losu walczył o swoich bliskich), Maxon z Rywalek (bo jest księciem), Darkling z Trylogii Griszy (bo jest Darklingiem :D), Ronan Lynch z Króla Kruków (bo jest taki... aww <3), etc, itp, itd.
    4. Zależy ile mam czasu - średnio 1-2 dni.
    5. Uwielbiam okładkę "Klątwy tygrysa" Colleen Houck i całej serii Rywalek Kiery Cass.
    6. Aaaaaaa! Kolejne takie pytanie! Na pewno Harry Potter, bo to książka mojego dzieciństwa, która dużo zmieniła w postrzeganiu ludzi i świata. Trylogia Czarnego Maga, bo Trudi Canavan to mistrzyni i tyle. I wiele wiele innych :P
    7. Zawsze czytam w ciągu dnia, w nocy wolę spać.
    8. Z miłą chęcią zaprzyjaźnię się z całą ekipą z Króla Kruków (Ronan, Adam, Gansey, Noah i Blue).
    9. Hermiona! Tak jak ja uwielbia się uczyć i poznawać nowe rzeczy, spędzam dużo czasu w bibliotece i nawet podobnie wyglądamy :P
    10. Tutaj przeczytaj sobie punkt szósty, idealnie się podpasuje :P
    11. Musisz przeczyta Trylogię Czarnego Maga, jeśli tego nie zrobiłaś!
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "The Murder Complex" Lindsay Cummings! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się cieszę, że kolejna osoba odpowiedziała tu :D Widzę wiele książek, których jeszcze nie przeczytałam. Najbardziej mnie jednak kusi ostatnio Król Kruków :))

      Usuń
  3. Genialne odpowiedzi! "Now is good" oglądałam i bardzo lubię. Do "Nietykalnych" zabieram się już od rok, ale boję się tych łez, które wyleje. Skoro wszyscy odpowiedzieli na pytania, to i ja nie będę inna:

    1. Aktualnie jestem po lekturze "Korony w mroku", którą kocham ♥ (recenzja jest na blogu), a zamierzam czytać "Mechanicznego Anioła"-słyszałam dużo dobrego o tej książce.
    2. W księgarniach internetowych jest o wiele taniej, ale i tak większość moich książek kupiłam w Empiku-wiem, że to istny pożeracz pieniędzy, ale bardzo często trafiam na promocje i płacę zazwyczaj tyle samo, co na stronach internetowych
    3. Mam wybrać tylko jednego?! Oszalałaś??? Okey, okey odpowiem, że Chaol ze "Szklanego tronu". Moja nowa wielka miłość. Dlaczego on? Jest tajemniczy, niedostępny, przystojny, ale również czuły i troskliwy! Do tego umie walczyć :D Ideał!
    4. Zależy jak gruba to jest książka i jak ciekawa. Książki, które mają gdzieś ponad 300 stron czytam w jeden dzień. "Złodziejkę książek", która ma ok. 500 stron także pochłonęłam w jeden dzień, więc wszystko zależy od chęci, czasu jak i samej książki.
    5. Pozwolę sobie wymienić trzy: "Dotyk Julii", "Dar Julii" oraz "Tam, gdzie śpiewają drzewa" ♥♥
    6. Nie mam swojej ulubionej książki-wiele książek mi się podobało i je pokochałam; do innych mam duży sentyment. Może kiedyś na blogu zrobię listę moich ulubionych książek-dzięki za pomysł :D
    7. Wolę czytać w ciągu dnia-wtedy mój mózg lepiej pracuje i przetwarza informacje. Jednak w roku szkolnym jest to prawie niemożliwe, ale i tak wtedy czytam książki najwyżej do 24:00. Muszę się wyspać na następny dzień i całkowicie skupić na książce.
    8. Z Clary Fray-mam nadzieję, że wprowadziłaby mnie do Świata Nocnych Łowców ♥
    9. Hermiona-tak myślę...Chyba nie muszę pisać dlaczego :D
    10. Trylogia-"Igrzyska Śmierci" A seria? Znowu mam wybrać jedną???! Podam trzy: "Harry Potter", "Akademia Wampirów" i "Szklany tron"
    11. Wspominałam już o "Szklanym tronie"? Koniecznie musisz to przeczytać! Podlinkuje Ci recenzję: http://bookmania46.blogspot.com/2016/06/piekna-niebezpieczna-skazana-na.html

    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki za odpowiedź :)) Widzę, że też tak szybko czytasz jak ja :D Kiedyś myślałam, że film "Nietykalni" będzie taki przeciętny, ale się zakochałam w nim. Nie wiem już, ile razy ja go obejrzałam :D

      Usuń
  4. Niektóre odpowiedzi napisałaś tak, że wydawało mi się, że to ja odpowiadam XD
    Szczerość i tolerancję - mam tak samo :D
    Pieski <3
    Xemerius <3 Uwielbiam!
    Nietykalni - obożebożboże <3 Jest niesamowity!

    A teraz odpowiedzi:
    1. Aktualnie czytam "Zwiadowcy. Halt w niebezpieczeństwie", "Haeven. Miasto elfów", "W dziwnej sprawie skaczącego Jacka" - wszystkie trzy książki polecam bardzo serdecznie :DD
    2. Szczerze mówiąc, chyba, księgarnie internetowe - jednak zawsze kiedy jestem w mieście, odwiedzam wszystkie księgarnie po kolei XD
    3. Pfff, oszalałaś dziewczyno! J-e-d-e-n?? Nienienie... Mogę wymienić kilku :"D
    Dymitr Bielikow
    Magnus Bane
    Jonathan C. Morgenstern
    Navarog
    Mark Blackthorn
    4. Zależy... zazwyczaj czytam kilka książek na raz, więc różnie. Jedną książkę przeczytam w dzień - inną w tydzień :(
    5. Okładki:
    - Zwiadowców - większości części
    - Burton i Swinburne
    - Heaven. Miasto elfów
    - Pani Noc
    6. Nie mam ulubionej :"D
    7. Czytam i wtedy i wtedy, jednak nocą jest taki magiczny klimat ^^
    8. Przyjaźnić? To na pewno nie z moimi zauroczeniami!
    Hmm, może z Rose Hathawey, Alicją Bell, Wiktorią Biankowską :D
    A z facetów too... Seth Sorenson, Adam (jak on miał na nazwisko? Z "Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe"), Tugdualem i Gusem z Oksy Pollock, Grover :D
    9. Mówiłam u mnie w LBA XD Tą wiedźmą XDXD
    10. Seria?
    Dary Anioła
    Akademia Wampirów
    Baśniobór
    Zwiadowcy
    Percy Jackson
    Trylogia?
    Czarnego Maga
    Czasu
    o Wiktorii Biankowskiej
    Kroniki Białego Królika
    11. Wszystkie które tu wypisałam... bo tak. Hahahah XD Nie no, żartuję XD

    Pozdrawiam Cię serdecznie, Twoje odpowiedzi - super! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :)
      Widzę tu wiele znajomych tytułów <33
      Również pozdrawiam :D

      Usuń
  5. 1. Aktualnie czytam książkę "Eleonora i Park". Wszystkim ją polecam, aby to przeczytali, bo jest po prostu świetna! (Choć przyznam, że jeszcze jej nie skończyłam...)
    2. Raczej w księgarniach internetowych. :D
    3. Patch Cipriano, gdyż jest mroczny i zarazem zabawny. <3
    4. Dużo :D Chyba, że mi się jakaś seria wyjątkowo spodoba, to dość prędko ją kończę.
    5. "Ogień i woda" oraz "Kamień i sól" Victorii Scott. Nie czytałam tych książek, ale mignęły mi się gdzieś te okładki i bardzo mi się podobają. :D
    6. Ulubiona książka? Rzadko czytam pojedyncze książki, ale naprawdę urzekła mnie historia Eleonory i Parka...
    7. Nie mogę się zdecydować. Zdarza się, że czytam do późna albo rankiem.
    8. Chciałabym się przyjaźnić z psem Gabrielem, który pojawia się w serii Upadłych pana Thomasa Sniegoskiego. Każdy pragnie w swoim życiu poznać gadającego psa, prawda? :D Przy okazji, nie polecam nikomu tej serii.
    9. Oj, nie wiem.
    10. Szeptem, Akademia Wampirów, Kroniki Krwi, Błękitnokrwiści, Dom Nocy, Niezgodna.
    11. "Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć!" Przeczytaj, to jest coś genialnego! :D Dawka humoru niezapomniana.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń