środa, 25 października 2017

"Blisko ciebie" Kasie West









Blisko ciebie
Kasie West
Wydawnictwo: Feeria Young






Autumn spotyka nieprzyjemna sytuacja: przez przypadek zostaje zamknięta w szkole na cały weekend. Gdy wydaje jej się, że gorzej już być nie może, okazuje się, że ma towarzysza. Dax to gość, o którym niewiele wiadomo, poza tym że nie cieszy się dobrą opinią: ciągnie się za nim wspomnienie bójki i poprawczaka. Autumn cały czas ma nadzieję, że Jeff, jej prawie-chłopak, odgadnie, co się jej przydarzyło, i zaraz po nią wróci. Ale Jeff nie przychodzi. Nikt jej nie szuka. 

Wygląda więc na to, że Autumn spędzi następne dni, jedząc przekąski z automatu i gadając z gościem, który ewidentnie nie ma na to ochoty. Na początku rozmowa się nie klei, ale gdy Autumn i Dax stopniowo otwierają się przed sobą, dziewczyna widzi, że coś między nimi iskrzy... i zaskakuje. Ale czy poza szkolną biblioteką ich uczucia mają szansę na przetrwania? Czy każde pójdzie swoją starą drogą, czy może… wyruszą wspólną ścieżką?


Zauważyłam, że sporo osób bardzo pozytywnie ocenia twórczość tej autorki. Ze mną natomiast bywa różnie, gdyż nie wszystkie jej książki przypadły mi jednakowo do gustu. Jeśli chodzi o "Blisko ciebie" to się pozytywnie zaskoczyłam, gdyż bardzo spodobała mi się ta historia.


Opis brzmi całkiem intrygująco. Ona i on zamknięci razem w bibliotece na kilka dni. Dziewczyna trafiła tam przypadkiem, ale chłopak zrobił to świadomie. Próbowała już wszystkiego, by się stamtąd wydostać, ale okazuje się to niemożliwe do spełnienia. Autumn liczy, że w końcu ktoś z jej znajomych zwróci uwagę, że nie ma jej z nimi, ale czas płynie, a nikogo przy drzwiach budynku nie widać. Jest zimno i nudno, więc Autumn i Dax muszą się poznać, by przetrwać ten czas w swoim towarzystwie. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Sądziłam, że inaczej potoczy się tu akcja. Jednak my otrzymaliśmy wiele wspomnień dziewczyny, a także sporo wydarzeń po opuszczeniu tego miejsca. Chociaż liczyłam, że będą tam siedzieli do samego końca.



Dax i Autumn bardzo różnią się od siebie, albo tak im się tylko wydaje. Ona ma sporo przyjaciół, ciągle jakieś wygłupy i imprezy. Uwielbia fotografować i pochodzi z dobrego domu. Ma wspierającą rodzinę, która pomaga jej zmierzyć się ze swoim dość poważnym problemem. On ma kiepską reputację w szkole, związaną z bójkami i poprawczakiem. Często nie pojawia się na lekcjach, a o rodzinie takiej jak Autumn może tylko pomarzyć. Postać chłopaka oceniam pozytywnie. Potrafił mnie rozbawić i zaskoczyć swoim zachowaniem. Natomiast jeśli chodzi o dziewczynę to denerwowała mnie czasami, ale nie było jakoś tragicznie. Można zrozumieć jej decyzje i wybory, ale mogła być częściej asertywna.

Książka ta porusza pewien ważny problem związany ze stanami lękowymi. Czasami nawet niewinny żart może doprowadzić kogoś do takiego stanu, który może się skończyć wizytą w szpitalu.

"Blisko ciebie" to powieść lekka i przyjemna. W sam raz do przeczytania na raz. Przedstawiona tu historia jest dość ciekawa, a bohaterowie są całkiem w porządku. Może i Wy zechcecie spędzić weekend w bibliotece z nieznajomym?
Julia

18 komentarzy:

  1. Lubię autorkę. Wszystkie jej książki, które czytałam były właśnie tak przyjemne. Na tą również się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka u mnie na półce i się jej nie mogę doczekać, tym bardziej, że to jest moja pierwsza książka autorki, którą przeczytam <3.
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O autorce już dużo słyszałam i chyba w końcu przeczytam jakąś jej książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami bywa i tak. Niby nic specjalnego, ale większość dość przyjemna. ;)

      Usuń
  4. Nie czytałam opisu i nie wiedziałam o czym jest ta książka, a teraz unikam bibliotek. Trochę dziwna ta sytuacja przedstawiona w książce... Jednak Daxa polubiłam <3 A Autumn ma genialne imię :)
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama jestem zaciekawiona twórczością autorki jednak właśnie słyszałam, że to jest jedna z jej gorszych powieści. Jednak na to wygląda, że muszę przekonać się sama :)
    Pozdrawiam, Tiggerss
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie czytałam tylko "P.S. I like you", ale już wiem, że gdy będę miała ochotę na lekką i niezobowiązującą lekturę, to mogę sięgnąć po twórczość Kasie West.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam wszystkie oprócz jednej i dość je lubię :) Moimi faworytami są ,,Chłopak z innej bajki" i ,,Szczęście w miłości" :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "Chłopaka na zastępstwo". Baaaardzo mi się podobał i na pewno kiedyś sięgnę po inne książki Kasie ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki tej autorki, więc niedługo planuję przeczytać i tę :D Już jest na półce, więc tylko znaleźć czas i czytać ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń