wtorek, 25 czerwca 2019

"Chirurg" Tess Gerritsen








Chirurg
Tess Gerritsen
Cykl: Rizzoli/Isles (tom 1) | Seria: Anatomia zbrodni
Wydawnictwo: Albatros




W Bostonie grasuje morderca biorący na cel samotne kobiety. Prasa nazwała go Chirurgiem, ponieważ zanim odbierze życie swoim ofiarom, z przerażającą precyzją usuwa im macice. Bez znieczulenia.

Podobna seria morderstw miała miejsce dwa lata wcześniej. Problem w tym, że sprawca został wtedy zastrzelony przez doktor Catherine Cordell, której jako jedynej udało się ujść z życiem. Teraz znów jest na celowniku mordercy... Jej sprzymierzeńcami są detektywi Thomas Moore i Jane Rizzoli. Ale nawet oni mogą nie ochronić doktor Cordell przed genialnym myśliwym ze skalpelem...


Na tę książkę miałam ochotę już od dłuższego czasu. Cały czas poszukuję kryminałów, które mnie mogą zainteresować, i które mogą być serią. Miałam nieco dość tych lżejszych historii i postanowiłam zabrać się za ten thriller medyczny. "Chirurg" to pierwszy tom z serii autorstwa pani Gerritsen.


Książka skupia się na bezwzględnym mordercy, który okrutnie rani kobiety bez znieczulenia, następnie wycinając im macice. Osoby te umierają bardzo powoli. Mordercę zadowala ten widok, gdy z ciał kobiet uchodzi życie. Niektóre rozdziały mamy przedstawione z perspektywy tej postaci, którą satysfakcjonuje to, co wyprawia tym osobom. W Bostonie znaleziono ciała kobiet, które zostały tak samo bestialsko potraktowane jak inne przed laty. Problem jest taki, że jedna z tych osób przeżyła i zamordowała sprawcę. Jednak to, co dzieje się w Bostonie, łudząco przypomina sprawy sprzed lat. 


Bardzo się cieszę, że postanowiłam przeczytać tę książkę. Widać po tych realistycznych opisach, że autorka bardzo dobrze zna się na medycynie. Jako lekarz potrafi to odpowiednio i obrazowo przedstawić. Mieliśmy tu także dostęp do myśli tej tajemniczej postaci, której sposób działania był naprawdę okrutny, wiązało się to ze zbyt wielką przyjemnością. Książkę tę bardzo dobrze się czyta. Łatwo wczułam się w ukazaną historię. Razem z bohaterami zastanawiałam się, kto z nich potrafi dopuścić się tak okropnych czynów. Stopniowo odkrywaliśmy nowe fakty, które nie były nie wiem jak wymyślne i przez to lepiej czytało mi się "Chirurga". Zakończenie mnie również zadowoliło. Podoba mi się to, że autorka wróciła i wyjaśniła kwestie dotyczące pewnych wydarzeń z przeszłości, ale także motyw mordercy do zabijania i jak to się wszystko zaczęło. 




Jeśli chodzi o bohaterów to byli całkiem w porządku, w szczególności Thomas Moore. Catherine wiele przeszła, ale stara się wrócić do normalności po tym wszystkim. Jest jeszcze Rizzoli, która próbuje odnaleźć się w towarzystwie mężczyzn. Chce, aby inni traktowali ją jak równą sobie. Nie chce być lekceważona tylko dlatego, że jest ona kobietą w tym zawodzie. Nie mogę powiedzieć, że mnie przekonała w stu procentach, ale zobaczę w kolejnych tomach, jak to z nią będzie. Zanim zabrałam się za "Chirurga" myślałam, że to ona będzie współpracowała z kobietą, ale tak się nie stało. Być może nastąpi to w kolejnej książce. 


"Chirurg" to bardzo realnie i dobrze skonstruowana książka. Morderca w okrutny i powolny sposób zabija kobiety, wycinając im macice. Autorka świetnie to przedstawiła. Przebieg sprawy mniej lub bardziej zaskakuje, intryguje i ciekawi, a co najważniejsze dla mnie to nie jest zbyt przekombinowana ta historia. Bohaterowie są w porządku. Autorka zachęciła mnie, by sięgnąć po kolejne tomy z tej serii.


♥ Julia

6 komentarzy:

  1. Zapisuję sobie tytuł, zainteresowałaś mnie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tej książce zamówiłam sobie od razu prawie wszystkie z tej serii. :D

      Usuń
  2. Ja już mam za sobą ,,Klub Mefista''. Ogólnie moja opinia w dużej mierze pokrywa się z Twoją.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń