wtorek, 21 kwietnia 2020

"Ostatnia noc Olivii" Christina McDonald









Ostatnia noc Olivii
Christina McDonald
Wydawnictwo: NieZwykłe







Przesłuchałam audiobooka i wydaje mi się, że jest to w ogóle pierwszy, który udało mi się przesłuchać w całości. Kiedyś próbowałam, ale to były przeważnie początkowe rozdziały i to tyle. Ponownie spróbowałam i skończyło się na tym, że książkę poznałam w całości jednego dnia.


"Ostatnia noc Olivii" to thriller psychologiczny. Ja raczej nie przepadam za tym gatunkiem i niezbyt często po niego sięgam. Jednak wiem, że osoby, które je czytają, mogą być lekko rozczarowane tą historią, bo dla mnie to taka bardziej powieść młodzieżowa niż typowy thriller. Muszę przyznać, że zainteresowała mnie ta książka. Chociaż początek jakoś szczególnie nie przypadł mi do gustu. Jednak potem było znaczenie lepiej, a pod koniec byłam bardzo zaintrygowana, co się tak właściwe wydarzyło w ostatnią noc Olivii.


Abi Knight jest główną bohaterką, której córka spadła z mostu i zmarła. Dla matki śmierć dziecka była ogromnym zaskoczeniem. Doszło do śmierci mózgu, ale okazało się, że dziewczyna była w ciąży i nie mogą odłączyć jej od aparatury, by dziecko mogło się nadal rozwijać w łonie matki. Abi próbuje zrozumieć, co się tak właściwie wydarzyło z jej rozsądną córką, gdyż nie wierzy w to, że sama skoczyła i się zabiła. Jednak innym zależy na szybkim zamknięciu sprawy, więc matka z pomocą innych próbuje się dowiedzieć, co doprowadziło do tragicznej śmierci córki.


Książka mnie zaintrygowała i byłam ciekawa, kto okaże się mordercą. Niektóre wydarzenia z tej historii jesteśmy w stanie sami przewidzieć. Rozdziały mamy z perspektywy matki i córki. Te matki przedstawiają nam teraźniejsze wydarzenia, a Olivii ukazują te przeszłe. Jednak zdecydowanie bardziej podobały mi się te z perspektywy Abi, czyli matki. W tych rozdziałach Olivii muszę przyznać, że nie polubiłam tej dziewczyny, szczególnie na początku. Matka wierzyła, że jej córka jest poukładana, rozsądna, ale Olivia oszukiwała prawie wszystkich swoich najbliższych. Jednak nieco później było lepiej, pojawił się też wątek związany z poszukiwaniami ojca dziewczyny. Matka próbowała chronić córkę, poznajemy też przeszłość matki, ale mimo jej starań, Olivia umarła. Widać to cierpienie Abi w tych jej rozdziałach.


Podobała mi się ta historia i byłam ciekawa, jak ona się skończy. Lepiej czytało się, a raczej słuchało, te rozdziały z perspektywy Abi. Jest to thriller psychologiczny i jak już wspomniałam, fani gatunku mogą być rozczarowani. Jednak jest to dobra pozycja.

♥ Julia

4 komentarze:

  1. Jestem ciekawa tej książki, akurat jest w mojej bibliotece, więc jak ponownie je otworzą to na pewno wypożyczę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też rzadko sięgam po thrillery, jednak fabuła tej książki nieco mnie intryguje, myślę, że bym po nią sięgnęła. Muszę zapamiętać tytuł, zwłaszcza, skoro mało w niej thrillera w thrillerze :)
    Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka bardziej jednak powieść młodzieżowa to jest, ale całkiem wciągająca. :D

      Usuń