środa, 20 września 2017

"Król Kruków" Maggie Stiefvater








Król Kruków
Maggie Stiefvater
Cykl: The Raven Cycle (tom 1)
Wydawnictwo: Uroboros






"The Raven Cycle" to cykl, który chciałam przeczytać od dłuższego czasu. Na blogach czy też książkowych kanałach na YouTube było sporo pozytywnych recenzji, ale sądzę, że i podobna liczba tych negatywnych. Cieszę się, że mogłam się w końcu zapoznać z tymi wydarzeniami.
Krzyczą tylko ci ludzie, którzy mają zbyt ubogie słownictwo, żeby szeptać.



Zaciekawiła mnie tu fabuła. Nasza główna bohaterka Blue na co dzień ma do czynienia z magią. W jej domu mieszkają same kobiety, które są wróżkami przepowiadającymi z kart i nie tylko. Nic nie jest w stanie zadziwić dziewczyny. Odkąd pamięta mówiono jej, że chłopak, którego pocałuje zginie. Nie przejmowała się tym, gdyż ich unikała, ale to było do czasu, gdy poznała kilku chłopaków, którzy poszukują legendarnego Króla Kruków. Cóż, trochę późno się spotkali i mnie to bardzo zdziwiło. Sądziłam, że będą się znali od samego początku. W powieści pojawiają się liczne zagadki, tajemnice, magia, którą trudno zrozumieć. Są też pewne miejsca skrawające właśnie własne tajemnice.

Niektóre sekrety odsłaniają się tylko przed tymi, którzy są ich warci.
Jednakże w pewnych momentach autorka skupiła się na przedstawieniu problemów z życia tych nastolatków. Wtedy cała magia schodziła na dalszy plan i nic nadzwyczajnego się nie działo. Mogę nawet powiedzieć, że robiło się trochę nudno.
Jeśli chodzi o bohaterów to nie mam nic autorce do zarzucenia. Spodobała mi się ich kreacja. Jak na główną bohaterkę, Blue okazała się nie należeć do tych irytujących postaci. Pomagała w domu swojej matce i reszcie, a gdy poznała tych chłopaków to również i im zapragnęła pomóc. Gansey to bohater, którego celem życia od kilku lat jest odnalezienie tytułowego Króla Kruków. W swoje poszukiwania wciągnął swoich przyjaciół. Adam to chłopak inteligentny, skryty z wieloma problemami. Ronan uwielbia pakować się w kłopoty, ale gdy przyjdzie co do czego, nie ucieka od zmartwień. I kto by pomyślał, że uwielbia łacinę. Sama miałam ją przez pół roku i podziękuję. Jest jeszcze ich współlokator Noah, który lubi się dziwnie zachowywać. Każdą osobę udało mi się polubić. Jak na razie nie mogę zdecydować się, która jest moją ulubioną. Ciekawe było też, że autorka ukazywała wydarzenia z perspektywy kilku bohaterów.
Książka mnie oczarowała. Bardzo szybko udało mi się ją przeczytać. Spodobała mi się ta magia oraz wykreowani bohaterowie. Zastanawiam się teraz jak to wszystko dalej się potoczy skoro pewni bohaterowie zobaczyli, co ma się wydarzyć w ich przyszłości. Jednak to nie wróży nic dobrego.
♥ Julia

18 komentarzy:

  1. Miałam ogromne oczekiwania co do "Króla kruków" jednak niestety zawiodła mnie ta seria :( Liczyłam, że będzie ona lepsza :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I stwierdziłam, że poczekam z przeczytaniem tej serii i na spokojnie, bez żadnych większych oczekiwań zapoznam się z nią. XD Faktycznie mogła być dużo lepsza, z większą ilością akcji, ale było całkiem przyjemnie. ;)

      Usuń
  2. Jestem bardzo ciekawa o co ten szum na tą serię. Chyba muszę wreszcie sama się z tym zapoznać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym pewnie jeszcze czekała, ale dorwałam ją w bibliotece. :D

      Usuń
  3. Skoro szybko się czyta, to może się skuszę, ale reszta wydaje mi się taka... zwykła. Choć z drugiej strony, barwni bohaterowie... Sama nie wiem.
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemna, ale nie rewelacyjna. Wybór należy do ciebie. :D

      Usuń
  4. Kusi mnie ta seria, ale boję się rozczarowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam czytać drugi tom i widzę więcej wad w niej. :/

      Usuń
  5. Słyszałam już mnóstwo dobrych opinii na temat tej książki, ale do tej pory jej nie przeczytałam... Jakoś nie jestem pewna, czy spodoba mi się styl Stiefvater i czy nie jestem już czasem odrobinę za stara na takie opowieści ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam ją w bibliotece, więc nic nie straciłam. Moja ciekawość zwyciężyła. :D

      Usuń
  6. Czytałam ją w tamtym roku na wakacjach i pamiętam, że najpierw zaciekawiła nie fabuła, później miałam chwilę zwątpienia czy mi się ta książka spodoba bo jak dla mnie wolno się rozkręcała ażw końcu podobnie jak ciebie mnie oczarowała. Jednak kolejne tomy były jak dla mnie o wiele gorsze i nie bardzo podobało mi się zbytnio zakończenie tego cyklu (to cykl chyba).
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie drugiego tomu i niestety wiem co masz na myśli. ;/

      Usuń
  7. Spodziewałam się czegoś innego po tej książce, ale i tak bardzo mi się podobała. Czytam aktualnie drugi tom. Polecam Tobie Drżenie tej autorki. Jest cudowne :3
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam to właśnie czytać, ale denerwuje mnie ona. ;/

      Usuń
  8. Sama jestem już po przeczytaniu lektury i naprawdę ta powieść mi się spodobała chociaż mnie również czasem nudziła. Jednak mam nadzieję, że zabiorę się za kolejne tomy.
    Pozdrawiam, Tiggerss
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy jak to będzie z następnymi częściami. ;D

      Usuń
  9. Ja swego czasu miałam wielką ochotę na tę serię, jednak w końcu uznałam, że dałam się ponieść zachwytom innych, a gdy przeczytałam opis, to uznałam, że to w ogóle nie w moich klimatach. XD I jednak sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń