poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Przekroczyć granice

Książka naprawdę świetna i strasznie wciągająca. Wiele wątków, wiele emocji, wiele wszystkiego. Historia tu ukazana jest niezwykle piękna, a zarazem taka prawdziwa. Chociaż okładka może zniechęcić do przeczytania tej książki. Według mnie jest straszna, ale bywały gorsze od tej. 

Główni bohaterowie to Echo i Noah, którzy nie są normalnymi nastolatkami. Mają oni poważne problemy, z którymi muszą się zmierzyć. Historię poznajemy z rozdziałów dziewczyny jak i chłopaka. W ten sposób możemy trochę lepiej poznać bohaterów. 


Echo poznajemy podczas jej sesji z panią Collins. Jest z nią jej ojciec, który decyduje prawie o wszystkim, co dotyczy jego córki. Nie chce nawet, by jego córka dalej rozwijała swoje zdolności artystyczne. Jej macocha jest w ciąży i uwielbia być w centrum uwagi. Dowiadujemy się też, że jakiś czas temu dziewczyna straciła kogoś, kogo bardzo kochała. Kiedyś Echo była popularną i bardzo utalentowaną dziewczyną. Miała nawet chłopaka. Jednakże coś strasznego stało się w jej życiu. Zniknęła ze szkoły wtedy na miesiąc. Wróciła odmieniona. To już nie była ta sama osoba. Teraz unikała wszystkich, ukrywała się. Tylko najbliżsi wiedzieli, dlaczego Echo zaczęła nosić koszule z długim rękawem, nawet gdy był straszny upał. Ciężko było jej się również rozstać z rękawiczkami. Było to spowodowane bliznami z tej nocy, której się wyparła i nic nie pamiętała. 

Noah też ma swoje problemy. Jest w kolejnej rodzinie zastępczej, a to liceum jest czwarte, do którego uczęszcza. Noah to bardzo przystojny chłopak. Jednakże każdy zna jego reputację związaną z dziewczynami, z którymi sypiał. Najważniejszymi osobami w jego życiu są młodsi bracia. Byli również Isaiah oraz Beth, z którymi się przyjaźnił i traktował jak rodzeństwo. Noah również uczęszcza na spotkania z panią Collins. Początkowo był bardzo nieufny do niej, ale to ona właśnie zaproponowała mu korepetycje z pewną zdolną dziewczyną. I to ona mu bardzo pomogła w pewnych ważnych sprawach. Noah nie był idealny. Czasami zachowywał się lekkomyślnie i mnie denerwował.

Każdy z nich potrzebuje tylko odrobinę normalności w swoim życiu. Nie wiedzą nawet, jak bardzo są do siebie podobni. Ich relacja była wręcz cudowna.

Przed przeczytaniem książki sądziłam, że będzie to typowy romans. Nawet nie wiecie, jak bardzo się pomyliłam. Książka jest niezwykle interesująca. Najważniejszymi osobami nie są tu tylko Echo i Noah. Mamy tu wiele wątków dotyczących ich najbliższych osób. Zdecydowanie polecam książkę.

Tytuł ten tak bardzo kojarzy mi się Zenonem Ziembiewiczem, że nie macie nawet pojęcia :P

xoxo
Julia

12 komentarzy:

  1. Fakt, mi też na początku przeszło przez myśl, że pewnie to taka typowa młodzieżówka, ale skoro to jednak coś więcej, to może kiedyś po tę książkę sięgnę. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozmieniałaś nazwę i mi nie przychodziły wiadomości o nowych postach! :|
    Jak zobaczyłam tę okładkę, pomyślałam sobie - ooo nie! to będzie typowy romans! - Jednak skoro mówisz, że książka jest naprawdę interesująca i warto ją przeczytać, to może kiedyś, jak książka wpadnie w moje łapki to przeczytam :D
    Pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za zamieszanie. Musiałam to zrobić :PP Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Zaciekawiła mnie fabuła tej książki :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam ją na jedno podejście, także ten :DD

      Usuń
  4. Ciekawa jestem czy oryginalna okładka jest równie brzydka, co jej polski odpowiednik. Echo i Noah, to tak cudowne imiona, że już z tego powodu jestem w stanie sięgnąć po książkę :)
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kilka okładek tej książki i wszystkie są straszne :PP W tej naszej mamy trochę żywsze kolory.

      Usuń
  5. Nie miałam zamiaru jej czytać, ale teraz to kto wie, bo mnie zachęciłaś

    https://toreador-nottoread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytając opis miałam wrażenie, że jest bardzo schematyczna. Zaciekawiłaś mnie jednak, kiedy napisałaś, że jest tam wiele wątków nie dotyczących głównych bohaterów, a postaci drugoplanowych.
    Kurcze, boję się jednak, że będzie strasznie przewidywalna. Z drugiej strony,skoro polecasz, to może sięgnę po tę pozycję i sama się przekonam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest przeczytać i wyrobić swoje zdanie na temat danej książki :)

      Usuń