piątek, 22 lipca 2016

Bajki, które zdarzyły się naprawdę. Historie słynnych kobiet

Książka zdecydowanie nie należy do tych, które zazwyczaj czytam. Historii nigdy nie lubiłam, a skusiłam się na przeczytanie tej książki. Niektóre historie były ciekawe, inne nie, ale historii i tak chyba nie polubię. 

Książka została podzielona na pięć części. Każda z nich ma inną nazwę baśni, które każdy na pewno zna z dzieciństwa. W każdej z nich są ukazane historie poszczególnych kobiet. Tytuły baśni to: 
  • KOPCIUSZEK
  • ŚPIĄCA KRÓLEWNA
  • KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROCHU 
  • PIĘKNA I BESTIA
  • KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
Książka opowiada o losach tych kobiet:
  • Elżbieta Rakuszanka
  • Katarzyna I
  • Anna Leonowens
  • Zofia Chotek
  • Anna Jagiellonka
  • Katarzyna Jagiellonka 
  • Zofia Jagiellonka 
  • Jane Grey 
  • Teresa Kunegunda Sobieska
  • Karolina Matylda Hanowerska 
  • Eliza Radziwiłłówna
  • Stefania Klotylda Koburg
  • Klara Zach
  • Joanna Szalona
  • Maria I Tudor
  • Sydonia von Borck 
  • Joanna Grudzińska 
  • Halszka z Ostroga
  • Beata Łaska 
  • Barbara Radziwiłłówna 
  • Bona Sforza 
  • Elżbieta Bawarska
  • Zofia Wittelsbach

Muszę powiedzieć, że wcześniej słyszałam tylko o kilku z tych kobiet. Nie znałam wcześniej całych historii ich życia, a jedynie jakąś część. Okazuje się, że kobiety w tamtych czasach nie zawsze żyły długo i szczęśliwie, a wręcz przeciwnie. Czasem z osób niezauważalnych przez innych stawały się bardzo ważnymi postaciami w całym kraju, które musiały podejmować ważne i trudne decyzje. Kobiety nie zawsze miały wolną wolę by robić to, na co mają ochotę. Musiały słuchać innych. Niektóre z tych historii były wstrząsające, a inne zaskakujące. Kobiety te w swoim życiu zaznały bardzo dużo cierpienia. Były jednak takie osoby, których życie zmieniło się na lepsze. Czasem nawet i to wiązało się z jakimiś przeszkodami w ich dalszym życiu. 

Bardzo mi się podobały ilustracje, które znajdują się gdzieś pośrodku książki. Z miłą chęcią oglądałam, jak wyglądały niektóre królewny. Książkę lekko się czyta. Nie przeczytałam jej na raz, a rozłożyłam sobie na kilka wieczorów. Niektóre rozdziały bardziej mnie zaciekawiły od drugich. Może osoby, które uwielbiają historię byłyby bardziej usatysfakcjonowane po przeczytaniu tej książki. Ja natomiast uważam, że książka była tylko dobra, nic więcej. 

xoxo
Julia

6 komentarzy:

  1. Jestem zainteresowana tą książką. Co prawda za historią także nie przepadam, ale warto zaryzykować. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może Tobie przypadnie ona do gustu :)

      Usuń
  2. Nigdy nie słyszałam o tej książce! x.x
    Jednak uwielbiam historię, więc pewnie skuszę się na jej przeczytanie :D
    Okładka jest piękna *0*
    Pozdrawiam, Ami :)
    Osobisty ósmy księżyc

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaję się na tę książkę, bo jak wiadomo w Znaku ciągle na promocji.
    Jednak czekam na lepszą okazję, by zamówić kilka pozycji, nie tylko jedną.

    Trzymaj się cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją zamówiłam właśnie przy większym zamówieniu na Znaku :)

      Usuń