piątek, 17 czerwca 2016

Byłam tu

Jest to powieść Gayle Forman, która słynie z Zostań, jeśli kochasz i Wróć, jeśli pamiętasz. Autorka pisze przeważnie utwory skierowane do młodych czytelników. Było to moje pierwsze spotkanie z jej twórczością, które okazało się być pozytywnym zaskoczeniem dla mnie. Książka niesamowicie mnie wciągnęła i przeczytałam ją w jeden wieczór, który skończył się wtedy naprawdę późno dla mnie. Uważam jednak, że było warto. 

Główną bohaterką jest Cody, która niedawno straciła najbliższą przyjaciółkę Meg. Okazuje się jednak, że to było samobójstwo. Cody przeżywa szok. Nie mogła w to uwierzyć, że Meg tak postąpiła i o niczym takim z nią wcześniej nie rozmawiała. Zastanawiała się dlaczego tak postąpiła. Cody podejrzewała, że to może była jej wina, bo nic nie zauważyła. Myślała, że Meg jest szczęśliwa, a było inaczej. Cody teraz odczuwa smutek, bezradność i tęsknotę, że nie ma jej już na świecie i nigdy z nią już nie porozmawia. Cody przestała spotykać się z rodziną Meg, bo nie wiedziała jak ma się przy nich zachowywać. Było to dla wszystkich naprawdę trudne. 

Cody zauważyła coś, co sprawiło, że zaczęła prowadzić własne śledztwo na temat jej samobójstwa. Cody potrzebowała odpowiedzi. Chciała poznać prawdę. Miała szczęście, że mogła liczyć na znajomych Meg, 
a w szczególności na Harry'ego. Sądzę, że gdyby nie on, Cody nie poradziłaby sobie tak dobrze. Na poszukiwanie prawdy Cody udała się w podróż. Nie była sama, bo miała towarzysza Bena. 

Prawda okazała się być wstrząsająca dla nich, ale oni jej potrzebowali. Cody nie chciała wierzyć, że to może ona przyczyniła się do tego okropnego czynu przyjaciółki. Nie spodziewała się tego, co odkryła na ten temat. 

W utworze mamy także wątek miłosny. Bardzo mi się podobało, że nie odgrywał on głównej roli w książce. Był takim przyjemnym uzupełnieniem do tej historii. Również polubiłam, gdy była mowa o kotkach. Mam wrażenie, że przyczyniły się one do obrotu pewnych spraw. Te ich imiona były całkiem zabawne: Pete i Jeszczeraz :) 

Ogólnie książka na duży plus. Bardzo mnie wciągnęła. Nie spodziewałam się jednak tego, co odkryli bohaterowie tej powieści. Były to trudne dla nich sprawy, lecz bardzo ważne. Jest to wspaniała książka, poruszająca trudny temat odnośnie samobójstwa. Skłania ona do refleksji i rozmyślań nad ludzkim życiem.

Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i już zabrałam się za kolejną z jej powieści. 

Pozdrawiam
Julia (;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz